Neurodydaktyka
Cel studiów
Zdobycie wiedzy praktycznej i umiejętności pozwalających na zastosowanie neurodydaktyki w praktyce szkolnej, organizacji pozaszkolnych form nauki oraz w opiece nad dziećmi.
Zapoznanie się z wynikami najnowszych badań nad mózgiem
Poznanie neurobiologicznych podstaw uczenia się
Zdobycie wiedzy na temat środowiska edukacyjnego, które wspiera proces uczenia się
Stworzenie warunków umożliwiających pełne wykorzystanie potencjału uczniów
Podczas zajęć słuchacze zdobędą umiejętność stopniowego implementowania poznanej teorii do własnej praktyki dydaktycznej
Adresaci
Nauczyciele wszystkich typów szkół chcący zdobyć informacje na temat przebiegu procesu uczenia się i poznać zasady planowanie zajęć w oparciu o zdobycze neuronauki.
Korzyści dla słuchaczy
Poznanie zasad neurometodyki – metodyki przyjaznej mózgowi i organizacji procesu edukacyjnego, które nie niszczy motywacji z jaką uczniowie przychodzą do szkoły.
Nauka planowania lekcji i doboru materiału dydaktycznego w oparciu o wnioski płynące z badań nad mózgiem.
Czynny udział w zajęciach prowadzonych alternatywnie dla metod edukacji transmisyjnej, bazującej na przekazywaniu wiedzy.
Nabycie umiejętności selekcji i doboru materiałów dydaktycznych ułatwiających zapamiętywanie.
Poznanie nowoczesnych narzędzi przydatnych do odpowiedniego przekazu materiału dydaktycznego.
Ramowy program
Podstawy Neuropedagogiki (PNP)
Zasady nauczania przyjazne mózgowi
Neurobiologiczne podstawy funkcjonowania pamięci
Neuroplastyczność
Mózg jako organ społeczny
Rozwój mózgu w pierwszych latach życia wnioski płynące z neuropsychologii
Neurometodyka (NM)
Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi
Wzbogacone środowisko edukacyjne
Uczenie się poprzez nauczanie (LdL)
Wpływ metod nauczania na efektywność uczenia się
Jak uczyć by nie niszczyć motywacji ucznia
Ocenianie przyjazne mózgowi
Interakcje a efektywność nauczania
Kreatywność i autonomia w szkole
Metody aktywne jako wiodący typ pracy
Tutoring (TT)
Trening kreatywności TK()
Warsztaty umiejętności wychowawczych tutora (WUT)
Metody coachingu w pracy pedagoga i tutora (PPT)
Zaliczenie: realizacja projektu tutoringu i jego prezentacja na forum grupy
Technologie w nauczaniu hybrydowym (TNH)
Praca z platformami elearningowymi
Wykorzystanie materiałów z Internetu do realizacji celów z podstawy programowej
Rozwijanie kompetencji medialnej uczniów i nauczycieli
Zaliczenie: realizacja bloga edukacyjnego z wykorzystaniem multimediów
Warsztaty Animacji Poklatkowej (WAP)
Wykorzystanie prostych technik filmowych w procesie edukacji
Atrakcyjna lekcja : edukacji środkami audiowizualnymi
Zaliczenie: realizacja projektu animacji
Edukacja filmowa (EF)
Film w procesie kształcenia-edukacja środkami audiowizualnymi
Organizacja projektów filmowych w placówce kulturalnej, scenariusz zajęć.
Zwiększanie kompetencji filmoznawczych
Prawa autorskie w edukacji
Zaliczenie: oddanie projektu filmowego
Forma zaliczenia
Praca dyplomowa
Ilość godzin
184