Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

TRENING UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH 

Cel:

Intensywne doświadczenie kontaktu ze sobą, z ludźmi i z grupą. Rozwój asertywności, samoświadomości oraz poczucia odpowiedzialności. Lepsze poznanie siebie w kontekście relacji w grupie. Rozwój umiejętności interpersonalnych w relacjach z innymi.

  • Koło komunikacji
  • Schemat komunikacji i źródła barier
  • Narzędzia skutecznego komunikowania się: aktywne słuchanie, parafraza, klaryfikacja, odzwierciedlanie, empatyczne słuchanie
  • Style komunikowanie się
  • Analiza zachować i kształtowani nawyków celowej aktywności
  • Metody kształtowania zachowań
  • Trening zachowań – podstawowe definicje, formy i rodzaje

EFEKTYWNE PRZYWÓDZTWO 

Cel:

Szkolenia jest poprawa umiejętności związanych z codziennymi zadaniami menadżera tj. delegowanie zadań, ocena pracownika i motywowanie, udzielanie konstruktywnej informacji. Poszukiwanie idealnego stylu przywództwa. Wyposażenie uczestników w narzędzia skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi.

  • Efektywność funkcjonowania organizacji w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Istota przywództwa – rola lidera
  • Modelowe style przywództwa i ich uwarunkowania
  • Kreatywne style przywództwa
  • Przywództwo a typologia pracownika/zespołu
  • Zarządzanie skoncentrowane na rezultat
  • Wyznaczenie celów i delegowanie uprawnień

REKRUTACJA I SELEKCJA PRACOWNIKÓW 

Cel:

Nabycie przez Uczestników umiejętności projektowania procesu rekrutacji i skutecznego prowadzenia rozmów selekcyjnych. Zdobycie i doskonalenie umiejętności z zakresu przygotowania procedury selekcyjnej, tworzenia profilu wymagań zawodowych na dowolne stanowisko pracy, postępowania w różnych sytuacjach selekcji personalnych, celowej analizy nadesłanych przez kandydatów aplikacji (CV), prowadzenia rozmów selekcyjnych, unikania błędów w ocenie kandydatów.

  • Analiza potrzeb i planowanie zatrudnienia
  • Podstawowe założenia i narzędzia rekrutacji
  • Modele kompetencji pracowników
  • Analiza dokumentów i przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej
  • Assessment center

OCENA I MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW 

Cel:

Rozwój umiejętności motywowania pracowników i zwiększania efektywności ich pracy. Poznanie i przećwiczenie technik, które pozwolą uczestnikom na podniesienie i utrzymanie motywacji podwładnych. Szkolenie kładzie szczególny nacisk na motywację pozafinansową, lecz uczestnicy będą mieli także możliwość poznania aspektów właściwego wykorzystania systemów finansowopremiowych.

  • Motywowanie i ocena jako podstawowe narzędzia pracy lidera
  • Skuteczne/nieskuteczne motywowanie
  • Finansowe i pozafinansowe motywatory i demotywatory – zasady zastosowania „kija i marchewki”
  • Typologia pracowników w kontekście relacji poziomu kompetencji do poziomu motywacji – indywidualizacja wsparcia
  • Konstruktywna ocena jako narzędzie motywacji
  • Zasady udzielania informacji zwrotnej
  • Prowadzenie rozmów oceniających z podwładnymi
  • Trudne decyzje odpowiedzialnego szefa - przekazywanie informacji trudnych

BUDOWANIE ZESPOŁU 

Cel:

Wzrost kompetencji wykorzystania zasobów tkwiących w zespołach, rozwój umiejętności budowania zespołów i zarządzania różnorodnością, Nabycie umiejętności skutecznego komunikowania się w zespole. Budowanie ducha współpracy w oparciu o wspólny cel i zaangażowanie poszczególnych członków zespołu.

  • Istota zespołowości
  • Korzyści pracy w zespole – efekt synergii
  • Typologia zespołów w oparciu o dwa wymiary: siła więzi i zadaniowość
  • Dynamika procesu grupowego – kierunki rozwoju
  • Role podejmowane przez członków zespołu
  • Działania sprzyjające efektywnemu funkcjonowaniu zespołu
  • Mechanizmy zespołowe
  • Układanka osobowości w zespole
  • Skuteczne komunikowanie się w zespole
  • Źródła sytuacji trudnych w pracy w zespole
  • Style reagowania na sytuacje trudne
  • Budowanie współpracy – w poszukiwaniu win-win

PERSONAL BRANDING 

Cel:

Doskonalenie umiejętności autoprezentacyjnych. Budowanie profesjonalnego pierwszego wrażenia. Poznanie zasad kreowania swojego wizerunku. Promowanie własnej marki „Personal branding” w procesie kontaktów interpersonalnych. Budowanie zdolności przywódczych.

  • Autoprezentacja i budowanie wizerunku
  • Efekt 1 wrażenia
  • Reguły wpływu społecznego
  • PR w organizacji
  • Sztuka wystąpień publicznych
  • Język ciała
  • Profesjonalny wizerunek w biznesie

SZKOLENIA I DOSKONALENIE KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW 

Cel:

Prezentacja zasad budowania efektywnego systemu ocen pracowniczych. Nabycie umiejętności konstruowania narzędzi oceny pracownika. Rozwój kompetencji w zakresie identyfikacji potrzeb szkoleniowych Prezentacja metod oceny skuteczności szkoleń. Pozyskanie umiejętności tworzenia efektywnego systemu doskonalenia kadr. Przygotowanie do prowadzenia szkoleń wewnętrznych.

  • Rozwój i doskonalenie pracowników – diagnozowanie potrzeb rozwojowych, programy naprawcze
  • Planowanie szkoleń w organizacji
  • Rola trenera wewnętrznego
  • Specyfika uczenia się osób dorosłych
  • Planowanie szkoleń z zastosowaniem cyklu Kolba
  • Konwencjonalne i kreatywne metody prowadzenia szkoleń
  • Ewaluacja działań szkoleniowych

ASERTYWNOŚĆ I STAWIANIE GRANIC 

Cel:

Poprawa zdolności wyrażania własnych potrzeb, zarówno w sytuacjach codziennych jak i zawodowych. Doskonalenie umiejętności obrony własnego zdania. Kształtowanie umiejętności z zakresu asertywnej komunikacji, relacji w grupie i zespole. Nauka współdziałania z poszanowaniem granic.

  • Istota asertywności
  • Typologia zachować: agresja/uległość/manipulacja/asertywność
  • Typy komunikatów –komunikaty typu TY; komunikaty typu JA
  • Asertywna odmowa – zasady i techniki: zdarta płyta, odroczenie asertywne, zasłona dymna, komunikat podtrzymujące, zmiękczenia
  • Mapa asertywności
  • Mapa to nie jest terytorium
  • Asertywność jako metoda zapobiegania konfliktom
  • Dbanie o własne terytorium psychologiczne – reagowanie na oceny

COACHINGOWE METODY ZARZĄDZANIA 

Cel:

Zapoznanie uczestników z różnorodnymi czynnikami motywującymi pracowników w zależności od indywidualnych potrzeb. Przećwiczenie planowania i prowadzenia skutecznych rozmów coachingowych, motywujących, dyscyplinujących i rozwijających z pracownikiem. Nabycie umiejętności prowadzenie sesji coachingowych. Zapoznanie uczestników z metodami skutecznej komunikacji pomiędzy przełożonym i podwładnym w oparciu o strategie coachingu. Rozwój umiejętności skutecznego rozwiązywania problemów w codziennej pracy.

  • Coaching jako styl zarządzania zasobami ludzkimi
  • Coaching jako sztuka zadawania pytań
  • Modele prowadzenia rozmów w oparciu o zasoby
  • Koło Priorytetów
  • Model GROW
  • Model Wizja-Strategia_Determinacja
  • Dialog motywacyjny w rozwoju kompetencji pracowników

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ 

Cel:

Dostarczenie wiedzy na temat mechanizmów rządzących procesem wdrożenia zmian. Praktyczne przygotowanie kadry zarządzającej do inicjowania zmian. Prezentacja narzędzi pozwalających na skuteczne komunikowanie się podczas procesu zmian z podwładnym. Doskonalenie umiejętności konstruktywnego oddziaływania na pracowników w czasie zmian. Przećwiczenie komunikowania trudnych decyzji

  • Rodzaje zmian w organizacji
  • Rola menadżera w procesie wprowadzania zmian
  • Zachowania pracowników w procesie zmian
  • Budowanie pozytywnego nastawienia do zmian
  • Efektywne komunikowanie zmian
  • Minimalizowanie oporu pracowników wobec zmian
  • Twórcze motywowanie pracowników do zmian

SEMINARIUM DYPLOMOWE 

Formuła pracy dyplomowej do wyboru:

  • Praca pisemna + obrona
  • przeprowadzenie rozmowy oceniającej, motywującej lub coachingowej z pracownikiem (nagranie wideo) połączonej z udzieleniem informacji zwrotnej.
Aktualności

KONTAKT

Kolegium Nauk Stosowanych
Ul. Niepodległości 2
64-920 Piła
67 211 76 26/27
pila@byd.pl

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • BZWBK
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
  • Inwest Park
  • CDN
  • TimoCom
© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki