Edukacja i Rehabilitacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną

Edukacja i Rehabilitacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną

Edukacja i Rehabilitacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną


Cel studiów:

wyposażenie słuchaczy w wiedzę umożliwiającą racjonalne programowanie i podejmowanie oddziaływań rewalidacyjnych w stosunku do dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością umysłową;
zwiększenie kompetencji praktycznych w zakresie pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo, na różnym poziomie kształcenia (zintegrowanego, blokowego, szkoły zawodowej) i w różnych placówkach oświatowych, opiekuńczych, wychowawczych: szkoły specjalne, szkoły integracyjne itd.;
prowadzenie pracy w środowisku rodzinnym i społecznym osób z niepełnosprawnością intelektualną;
stosowania nowatorskich metod i form kształcenia tych osób sprzyjających ich rozwojowi i przystosowaniu.


Adresaci studiów:

Nauczyciele oraz inne osoby, które posiadają kwalifikacje do pracy w zawodzie nauczyciela, chcące uzyskać wiedzę i kwalifikacje niezbędne do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w szkołach i placówkach specjalnych.


Ramowy program zgodny z rozporządzeniem MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela

Dydaktyka specjalna

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

Praktyki zawodowe – pedagogika specjalna

Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej

Diagnoza i ocena funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną

Wczesne wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną

Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym

Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną

Wybrane zagadnienia z prawa oświatowego (ścieżki kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną)

Edukacja i terapia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością sprzężoną (trudności szkolne,  kompetencje nauczyciela)

Konstruowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (IPET, WOPF)

Specyfika pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną

Praca z dorosłą osobą z zaburzeniami z niepełnosprawnością intelektualną

Analiza i terapia zachowań trudnych

Metodyka pracy i edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

Metodyka terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną

Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej z osobami z niepełnosprawnością intelektualną

Podstawy programowe dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną na poszczególnych etapach edukacyjnych

Technologie informacyjne w pracy nauczyciela

Praktyki zawodowe – edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną

Seminarium dyplomowe


Forma zaliczenia:

zaliczenie wszystkich przedmiotów oraz praktyki

praca dyplomowa
 


Liczba godzin: 640 (w tym 180 godzin praktyk)

Czas trwania: 4 semestry

Aktualności
maj7
2024

KONTAKT

Kolegium Nauk Stosowanych
Ul. Niepodległości 2
64-920 Piła
67 211 76 26/27
pila@byd.pl

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • BZWBK
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
  • Inwest Park
  • CDN
  • TimoCom
© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki